Prawie dietetyczne ciasto dyniowe

Co zrobić z nadmiarem dyni? Jest tyle pomysłów!


Dynia w naszej kuchni króluje od jesieni. Mimo, że były już zupy, placki, gulasz... to jeszcze nam się nie znudziła! Zainspirowana przepisem z Kuchni Lidla postanowiłam upiec dyniowe ciasto. Przepis nieco zmodyfikowałam i dlatego jest prawie dietetyczne, a nie całkiem.

Składniki:
1 szklanka mąki tortowej
pół szklanki trzcinowego cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
1 czubata łyżeczka cynamonu
szczypta soli
2 jajka
pół szklanki oleju
3/4 szklanki upieczonej i zmiksowanej dyni (puree z dyni zrobiłam wg przepisu z Kwestii Smaku)
cukier puder do posypania gotowego ciasta.

Przygotowanie:
W jednej misce mieszamy składniki suche: mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę, cynamon i sól. Osobno mieszamy składniki mokre: jajka, olej i dynię. Mokre składniki przelewamy do miski z suchymi, mieszamy do połączenia składników. 

Gotowe ciasto przelewamy do formy wyłożonej papierem (ja użyłam keksówki). Czas pieczenia 45 minut, temperatura 180 stopni, grzałka góra i dół. Warto sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest upieczone. W razie potrzeby wydłużyć czas pieczenia.
Gdy ciasto ostygnie posypujemy cukrem pudrem i gotowe! Można się zajadać! 




Oryginalną wersję przepisu znajdziecie tutaj kuchnialidla.pl

Komentarze

INSTAGRAM